23 Eylül 2008 Salı

sakarya balıkçısı

balıkçıdayım...akşam için aldığım balıkların ayıklanmasını bekliyorum..beklerken de bir yandan balıkçının tekniğini kapmaya çalışarak dikkat kesilmiş izliyorum..saçlarına kır düşmüş, orta yaşı çoktan geçmiş, lacivert tulumu ve siyah lastik çizmeleri içinde biraz bıkkın, çokça yorgun bir yüz ifadesiyle balıkçımız, gayet seri ve maharetli bir biçimde, her balık için farklı bir muammele uygulayarak mesleğini icra etmekte..
derken arkamda bir çift varmış, farkında değilim.. tezgah üzerinde gerçekleşen eyleme konsantre olmuşken, mıy mıy mıy bir ses tonuyla ve bebekvari bir konuşma tarzıyla sevgilisine nazlanan kıza bir an için kulak kesildim..
"ayyyyhhhh ben bakamıyoruuuuummmm iççimmm kötü oluyorr ıyyhhhh neffennaa nasıl yardı karnını ayyyhhhhh ıığııığıııııı..." gayri ihtiyari sesin sahibi şahsı merak edip hafifçe arkamı dönerek bir bakış baktım..ki ben diyeyim 30 siz deyin 35 yaşlarında bir bayan, kendisinden 3-5 yaş büyük olduğunu tahmin ettiğim bir erkeğe belinden iki koluyla birden sarılmış, başını gögsüne yaslamış, kırpıştırdığı gözleriyle balıkların temizlendiği tezgaha bakarak şımarmakta..benim gibi sıralarının gelmesini bekliyorlar anlaşılan..
erkeğin cevabı aynen şu oldu; "bitanemmmm bakma sen, ben bakarımm...hadi git karşıdaki magazanın-o magaza kütahya porselenin butik mağazası oluyor-vitrinine bi bakıver, hadi bebeğimmmmm, canım benimmm, hadi... "
off ya dedim içimden, şu yaşıma geldim böyle nazlanmayı hiç bir zaman beceremedim..bundan sonra da becerebileceğimi sanmıyorum..ama becerebilenlere de gizliden hayranım :)))
bunlar aklımdan geçerken, adımın anons edilmesi ile bir anda kendime geldim..temizleme işlemi sona ermiş, balıklar hazırlanıp poşetlenmiş, sahibini beklemekteydi....

1 yorum:

gül dedi ki...

size aynen katılıyorum. bir de bunların denize girerken ayyyy çok üşüdüm aşşşkıııııııım diye kocalarının sırtında, kucağında denize giren, bel hizasında bile beni bırakma, korkuyoruuuuuum diyen modelleri var. annem bu tiplere bakıp "bana bak, evlenince sakın yüzme biliyorum deme salaklığını gösterme, bu kadınlar çok akıllı eşleri diğer bikinili kadınlara bakmasınlar diye eşlerinin ilgisini, dikkatini kendilerine çekiyorlar.aferim onlara, örnek al." diye kendince nasihat vermekte.....